:

Nem engednek: folytatódik a pécsi buszosok sztrájkja

A Magyarországon eltűnőfélben lévő szakszervezetiség egyik utolsó bástyájaként küzdenek a pécsi buszsofőrök. Mivel nem kaptak jobb ajánlatot, folytatják a munkabeszüntetést.

Mi történt? Újabb sztrájkot szerveznek a városban, közölte a Mércével Dobi István, a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) elnöke. Továbbra is 25 százalékkal a magasabb fizetést követelnek a pécsi sofőrök.

Ritkán tapasztalható ekkora összefogást: „Én úgy látom, hogy a sztrájk nem lehet eredménytelen, ha abban a dolgozók 70 százaléka, fegyelmezetten részt vesz.”

Sztrájktörés: A rivális szakszervezet (FDSZ) elfogadta volna a munkáltató 13%-os béremelését, a sofőrök azonban a SZAKSZ-szal közösen további munkabeszüntetést terveznek. Dobi szerint az FDSZ nem képviseli a dolgozók többségét, ezt mutatja az is, hogy a pécsi fő buszpályaudvaron, illetve az uránvárosi buszállomáson szolgálatot teljesítő sofőrök 90 százaléka is részt vett a sztrájkban, az FDSZ „csak egy kisebb állomáson” tudta elérni, hogy tagjai felvegyék a munkát.

Miért van szükség a bérfejlesztésre? „Azt kell megérteni a tulajdonosnak, és a munkáltatónak is, hogy a nagy létszámhiány óriási munkatempót követel meg.

A 4-4,5 órás vezetési idő, lényegi szünet nélkül egyszerűen túl sok.

Én nem azt mondom, hogy a munkaórákat nem lehet emelni, de az hogy egy sofőr 4,5-5 órán keresztül nem tud kiszállni a buszból, már elkeserítő helyzet.”

Dobi hozzátette, hogy a Volánbusz, amellyel a SZAKSZ januárban már folytatott bérharcot, például hasonló viszonyokat, és munkaterhelést már nem enged meg. Ez közös érdek: a 4-5 óra folyamatos buszozás és a feszített 7-8 órás műszak veszélyezteti a sofőrök és végső soron az utazóközönség biztonságát is. 

The post Nem engednek: folytatódik a pécsi buszosok sztrájkja appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés