A transzparencia érdekében Lázár volt gimnáziumi évfolyamtársához kerülnek a MÁV és Volán-csoport beszerzései
A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. vezérigazgatója Bada János, Lázár János közlekedési miniszter gimnáziumi évfolyamtársa, és nem tudni, pontosan mely cégeket szerveztek be alá.
Mi történt? A piaci nagyvállalatok mintájára költséghatékonyabbá szeretnék tenni a működést, ezért a MÁV-Volán-csoport back office tevékenységeit egy helyre központosították, a humán, gazdasági, informatikai szolgáltatást is nyújtó MÁV SZK Zrt.-hez, továbbá a költséghatékonyság mellett a cégcsoport beszerzéseinek átláthatóbbá és gyorsabbá tétele, valamint a piaci verseny erősítése, kiszélesítése, transzparensebbé tétele is vezérelte a központosítást – lényegében ezt közölte a MÁV-csoport a 24.hu-val azután, hogy a lap megkereste Lázár János minisztériumát a tárca alá tartozó állami vállalatok beszerzései miatt.
Miért fontos ez? Ahogy azt a portál is írja, a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. vezérigazgatója Bada János, Lázár János volt gimnáziumi évfolyamtársa, akit a miniszter 2023-ban nevezett ki a vállalat élére úgy, hogy előtte nem igazán rendelkezett nagyvállalati vezetői tapasztalattal.
Mit szerveztek akkor most Lázár barátja alá? A MÁV-csoporthoz tartozó, központosított cégek jogköreit gyakorlatilag elvették, így a mozdonyalkatrésztől a gumiabroncson át az üzemanyagig minden vásárlás és eszközbeszerzés miatt a MÁV SZK-nál kell leadniuk a rendelést. Azt, hogy pontosan mely cégeket szervezték be a vállalat alá, nem tudni, mert erre a MÁV-Volán-csoport nem válaszolt. Mindenesetre az átszervezéssel az érintett vállalatok személyi állománya is a MÁV SZK-hoz került, ez a 24.hu szerint 700-800 főt jelent. A vállalat az Opten cégadatbázis szerint jelenleg 3717 főt foglalkoztat.
The post A transzparencia érdekében Lázár volt gimnáziumi évfolyamtársához kerülnek a MÁV és Volán-csoport beszerzései appeared first on Forbes.hu.