:

Személyre szabott virtuális mentor lehet az online oktatás jövője

Személyre szabott virtuális mentor lehet az online oktatás jövője

A 2024-es Megoldások a holnapért pályázat keretében többek között olyan projektek mutatkoztak be, mint a látássérültek helyzetének könnyítése, a fiatalok olvasásra ösztönzése, a hungarocell fenntartható ruhaipari újrahasznosítása, környezettudatos, izgalmas és edukatív országjáró játék applikáció, a környezetre és az emberi szervezetre káros hőpapíros bizonylatok használata helyett digitális megoldás bevezetése. A 8 finalista csapat május 31-én a Budapest Music Centerben mutatta be ötleteit, ahol a Dr. Meskó Bertalan, orvosi jövőkutató vezette szakértő zsűri olyan szempontok alapján pontozta a prezentációkat, mint a megvalósíthatóság, a kreativitás, a kritikus gondolkodás, az előadásmód, illetve a csapatszellem.

Dobogósok

A megmérettetésben végül harmadik helyen végzett az Én Hormonom elkötelezett csapata. A budapesti Eötvös József Gimnázium tanulói a fiatal lányokat érintő, a menstruáció és a hormonháztartás témájához kapcsolódó, ismeretterjesztő oktatási anyag kidolgozását tűzték ki célul „Az egészség nem tabu, tanuljunk együtt!” felhívással. Cserni Zóra és Hargitai Petra alapos kutatásainak eredményei ugyanis arról tanúskodnak, hogy a közoktatásban az egészségtudatosságra való nevelés nem elég mélyreható. Különösképpen, ha olyan összetett, a hormonháztartást komplexen érintő betegségről van szó, mint a PCOS (policisztás ovárium szindróma), amely a meddőség egyik leggyakoribb oka.

Megoldások a holnapért

Ez indította el az Én Hormonom csapatát azon az úton, hogy a női hormonális háztartásról átfogó edukatív anyagok születhessenek, a zsűri elnöke, dr. Meskó Bertalan, a kezdeményezést méltatva javasolta a diákoknak, hogy mihamarabb kezdjék el az edukációs tartalmak kidolgozását e fontos ügy kapcsán. Az orvosi egyetemre készülő, elhivatott, fiatalok már most számos fontos szakmai szervezet támogatását elnyerték, hosszú távon gondolkoznak, és mint azt a zsűrinek kifejtették, 10 év múlva is ezen a területen szeretnének dolgozni.

Második helyezést ért el a LendAHand csapat, a Budapesti Fazekas Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium diákja, Farkas Ádám és Horváth Patrik egyszerre két égetően aktuális problémára hoztak megoldási javaslatot: az idős emberek segítésére és az egyetemi hallgatók lakhatási nehézségére. A projektet személyes érintettség hívta életre: Ádám néhány éve költözött vidékről nagyszüleihez a fővárosba, hogy az ország egyik legjobb gimnáziumában tanulhasson, majd az egyetemválasztás előtt rájött, sok kortársa szembesül olyan kihívásokkal, mint a magas albérleti díjak, vagy a kedvezőtlen kollégiumi feltételek és túljelentkezés.

Megoldások a holnapért

A csapat empatikus és frappáns megoldással közös platformra hozta a kétféle kihívást: applikációt és közvetítő közösségi weboldalt létrehozva kapcsolnák össze a lakhatási nehézségekkel küzdő hallgatókat és a segítségre szoruló, magányos, idősebb korosztályt, akik kölcsönösen segíthetnék egymást, „2 probléma helyett 1 megoldás” címszóval. Weboldaluk ingatlanközvetítő oldalhoz hasonlítana, amelyen keresztül kereslet és kínálat biztonságosan megtalálná egymást: az idősek, apró segítségekért cserébe az átlagos bérleti díjaknál sokkal alacsonyabb áron adnák ki szobájukat a fiatal egyetemistáknak. A LendAHand csapat átfogó felmérést is végzett a SOTE diákjainak körében az előremutató, újszerű lakhatási megoldás kapcsán, a megkérdezettek 87 százaléka lenne nyitott a lehetőségre.

Több zsűritag is kiemelte, hogy komoly létjogosultsága van Magyarországon egy ilyen applikációnak, a fiúk pedig már együttműködő partnerre is találtak a rászoruló emberek szociális bérlakásba jutásán munkálkodó Utcáról Lakásba! Egyesülettel.

Fődíjas ötlet

A dobogó csúcsán végzett Polyp csapat, azaz Bacsur Dániel és Vajda Ádám projektjét is az oktatást érintő problémák iránti nagyfokú érzékenység és az ötletgazdák innovációhoz, technológiához fűződő tapasztalata hívta életre.

Az online oktatás a személyes kapcsolatok hiánya miatt bukott meg

– állítja a két fiatal, akik közel 600 alanyon tesztelték az általuk létrehozott virtuális mentort. A mesterséges intelligencia segítségével megbízható forrásból készítették el az avatart, ami arra szolgál, hogy támogassa a fiatalok tanulását, mindezt személyre szabottan, a tanulók saját ritmusához igazodva. A fiúk úgy tervezik, hogy a platformjuk kicsik és nagyok számára egyaránt elérhető legyen, minden egyes tanulónak saját virtuális mentorral, aki csak az adott diákkal folytatna kiemelt kapcsolatot.

Megoldások a holnapért

Dániel és Ádám eddig mintegy 700 munkaórát fektettek bele győztes projektjükbe, ráadásul a fiúknak nem ez az első közös munkája. Ahogy ők fogalmaztak a döntőben: „Robbannak az ötletek a fejünkben”. Gondolkodásmódjukat, hozzáállásukat, képességeiket a zsűri is nagyra értékelte.

A zsűri egyik tagja, Balogh Petya startupper, befektető is érdeklődését fejezte ki a fejlesztés kapcsán: prezentációjukat követően szóbeli kihívásokkal tette próbára az ígéretes fiatal tehetségeket, akik sikeresen át is mentek a „vizsgán”.

A Megoldások a holnapért döntőjébe vezető út során rengeteg új tapasztalatra és speciális tudásra tehettek szert a résztvevők. A verseny második szakaszába a legjobb 50 csapat juthatott be, a közülük továbbjutó 8 csapat a Momentán Társulat kommunikációs és prezentációs tréningjén vett részt, valamint, akárcsak a verseny korábbi szakaszában, újabb szakmai videókon keresztül kaptak támogatást megformált ötleteik megvalósítási módjának kidolgozásához. A versenyzők csapatonként 2-2 mentort is kaptak, akik visszajelzéseikkel és iránymutatásaikkal segítették a tervek kialakítását, a döntőre való felkészülést.

The post Személyre szabott virtuális mentor lehet az online oktatás jövője first appeared on 24.hu.