:

Az Apple még mindig sorra vonja le a pénzt a magyaroktól

Az Apple még mindig sorra vonja le a pénzt a magyaroktól

Rengeteg magyar Apple felhasználónak június 26-án délutánt tűnt fel, hogy az Apple ID-jükhöz csatolt bankkártyájukon keresztül olyan összegeket zárolt az almás cég, amikhez nem tartozott valós vásárlás. Bár a problémáról elméletileg már a vállalatnál is tudnak, a hibát még nem sikerült orvosolni, legalábbis erre utal, hogy június 28-án reggel ismét számos felhasználónál megjelentek jogtalan terhelések.

A Meta-féle Threads közösségi platformon többen jelezték, hogy őket most érte el a terhelési hullám, volt akinél  rövid időn belül 2990, 2390, 2790 és 899 forintot zároltak.

Bár a június 26-ai esetekről először beszámoló Index cikke nyomán tévesen az terjedt el, hogy az Apple Pay mobiltárcába beregisztrált kártyákat terheli meg az Apple, de valójában nem erről van szó, a jelenleg elérhető információk és a banki tájékoztatások alapján a cég alkalmazásáruháza, az App Store az Apple ID-hoz csatolt fizetőeszközökön keresztül terheli meg a felhasználók számláit.

Éppen ezért a problémát a bankkártyák Apple Pay tárcából történő törlése nem oldja meg, ideiglenesen az Apple ID-hez kapcsolt bankkártyák online vásárlási limitjének korlátozásával kerülhetők el esetleges őjabb jogtalan terhelések.

A terhelésekkel kapcsolatban az érintett hazai bankok az Apple ügyfélszolgálatához irányítják a károsultakat, ahol csak nagyon hosszú várakozási időket követően lehet kifogni ügyintézőt.

Az üggyel kapcsolatban június 27-én már a bankszövetség is állásfoglalást adott ki:

Az érintett magyar kártyabirtokosok gyors jelzéseinek köszönhetően a téves tranzakciókról a bankszektor értesült, és közvetítő szereplőként azonnali intézkedéseket tett a helyzet kezelésére. Az Apple tájékoztatása szerint semmilyen visszaélésre utaló jel nincs, az ügyféladatokkal kapcsolatosan nem történt visszaélés, adatok nem kerültek veszélybe. Az Apple fogadja a kapcsolódó ügyfélmegkereséseket. Visszajelzésük alapján a technikai probléma miatt tévesen terhelésre került összegek visszatérítése az Apple által folyamatban van.

Az almás vállalat ugyanakkor még mindig nem adott ki közleményt vagy tájékoztatást az immár két napja tartó, indokolatan és tömeges levonásokkal kapcsolatban.

Kapcsolódó Tömeges pénzlevonás az Apple-nél: ezt kell tudnia, ha érintett Június 26-án az Apple indokolatlan zárolásokat hajtott végre rengeteg magyar felhasználó bankkártyáján keresztül. Mutatjuk, melyik szolgáltatás állhat a hiba hátterében, és hogyan lehet védekezni a hasonló esetek ellen.

The post Az Apple még mindig sorra vonja le a pénzt a magyaroktól first appeared on 24.hu.