:

Apple-botrány: érkezik vissza a pénz a károsultaknak

Apple-botrány: érkezik vissza a pénz a károsultaknak

Több magyarországi bank is elkezdte visszautalni ügyfeleinek az Apple által tévesen levont összegeket. A Gránit Bank sajtóközleményben, az Erste pedig Facebook-bejegyzés formájában jelentette be a kártalanítási folyamat megindulását, egyik olvasónktól pedig azt is megtudtuk, hogy az OTP ügyfelei is kapták már visszatérítést.

Amint a 24.hu korábban beszámolt róla az Apple június 26-án rengeteg magyar felhasználótól vont le pénzt vásárlás nélkül, az eset pedig június 28-án is megismétlődött. Az MNB információi szerint körülbelül 780 ezer jogosulatlan terhelés történt, amelyek során összesen több mint 2 milliárd forint tűnt el a magyarok számláiról.

Bár az Index cikke nyomán először sokan azt hitték, hogy az Apple Pay mobiltárca meghibásodása okozta a levonásokat, később kiderült, hogy valójában az Apple ID szolgáltatás volt a ludas. Ezt onnan tudjuk, hogy egy lapunknak nyilatkozó érintett pontosan be tudta azonosítani, hogy az Apple ID-hoz kötött kártyáján két, február 13. és február 19. közötti tranzakciót zároltak újra.

Az incidens kapcsán az MNB június 27-én felszólította a hitelintézeteket, hogy haladéktalanul kezdjék meg az Apple által okozott technikai probléma miatt bekövetkezett jogosulatlan terhelésekhez kapcsolódó kártalanítást. Ez a folyamat a mai nappal el is indult.

Kapcsolódó Tömeges pénzlevonás az Apple-nél: ezt kell tudnia, ha érintett Június 26-án az Apple indokolatlan zárolásokat hajtott végre rengeteg magyar felhasználó bankkártyáján keresztül. Mutatjuk, melyik szolgáltatás állhat a hiba hátterében, és hogyan lehet védekezni a hasonló esetek ellen.

The post Apple-botrány: érkezik vissza a pénz a károsultaknak first appeared on 24.hu.