:

Csalás elleni újítást vezetett be a Gránit Bank

Csalás elleni újítást vezetett be a Gránit Bank

A Gránit Bank ügyfelei mostantól a Gránit eBank applikációban ellenőrizhetik, hogy a bank ügyintézőjével beszélnek-e telefonon – írja a hitelintézet a 24.hu-hoz eljuttatott közleményében. A napokban bevezetett innováció lényege, hogy az alkalmazás a hívást indító ügyintézőt is név szerint beazonosítja, így az ügyfelek a funkció használatával kivédhetik a hamis, adathalász céllal indított hívásokból eredő kárt.

Az app új megoldása révén az ügyfél a banki ügyintézőtől indított hívást követően kap egy, a hívást igazoló iSMS-t, ezt néhány kattintással lehet megnyitni a boríték ikonnal jelzett postaládában, az egyéb kategóriába érkező iSMS-ek között. Az üzenet a hívás adatai között tartalmazza a banki ügyintéző nevét. Az új biztonsági funkció eléréséhez az ügyfélnek rendelkeznie kell a Gránit eBank alkalmazással, illetve engedélyeznie kell a Banknak, hogy elektronikus, iSMS típusú üzeneteket küldhessen.

A Gránit Bank felhívja ügyfelei figyelmét arra, hogy amennyiben valakit a bank ügyfélszolgálatának nevében keresnek telefonon, de az alkalmazásba belépve a postaládában nem látszódik az erről szóló megerősítő iSMS-t, akkor azonnal vonalat kell bontani, majd jelezni az esetet az ügyfélszolgálat felé.

A Gránit Bank több platformon rendszeresen felhívja a figyelmet a csalások megelőzésére, arra, hogy mit tehetnek az ügyfelek. Az applikáció már eddig is számos biztonsági funkciót tartalmazott.

The post Csalás elleni újítást vezetett be a Gránit Bank first appeared on 24.hu.