:

Ügyfélkapu+: rendszerhibát kiáltott az MKOE, a fejlesztők szerint az ő készülékükben van a hiba

Ügyfélkapu+: rendszerhibát kiáltott az MKOE, a fejlesztők szerint az ő készülékükben van a hiba

Súlyos üzemzavarra utaló eseményt észleltünk az Ügyfélkapu+ hitelesítő alkalmazást használó bejelentkezésénél

– írta február 4-én megjelent közleményében a Magyar Könyvelők Országos Egyesületének alelnöke, Ruszin Zsolt. A probléma elmondásuk szerint az, hogy az IDOMSOFT Zrt. szerverei eddig ismeretlen okból blokkolják a hitelesítő alkalmazással való bejelentkezést, miközben az emailes azonosítás változatlanul működik. A probléma a közlemény szerint új QR kód igénylésével se oldódott meg, így teljesen törölni kell a hitelesítős azonosítást és elölről kezdeni a regisztrációt. A helyzetet egy videóval is illusztrálták:

Mint írták, a problémát már 2025.01.15-i bevezetés éjszakáján jelezték, 2025.01.17-én hibabejelentést is tett Ruszin Zsolt, azonban az itt kínált megoldás sem segített elmondása szerint. A probléma így véleményük szerint kimeríti az üzemzavar fogalmát, ami nagyon régóta fennállhat és bárkinél előfordulhat.

A Telex megkeresésére a rendszert fejlesztő Idomsoft Zrt., amely szerint az Ügyfélkapu+ szolgáltatás működésében (sem a hitelesítő alkalmazással, sem az e-mailes visszaigazoló kóddal használható szolgáltatás esetében) nem tapasztalható fennakadás. A cég szerint az MKOE elnöke nem rendszerhiba, hanem felhasználói hiba miatt futott hibaüzenetbe:

A bejelentő által jelzett jelenséget a felhasználók saját maguk tudják előidézni abban az esetben, ha a hitelesítő alkalmazásban kapott kódot többször rosszul adják meg, vagy nem a megfelelő QR-kódhoz generált hitelesítő kódot adják meg. Erre a jelenségre vonatkozott a 1818 válasza is.

Amennyiben a felhasználó több mint öt alkalommal rosszul adja meg ügyfélkapus jelszavát és/vagy a hitelesítőkódot, abban az esetben tudja újból használni a hitelesítő alkalmazásos Ügyfélkapu+-t, ha új jelszót kér, vagy törli a szolgáltatást, majd újra megigényli azt. Ha ismét megigényli a hitelesítő alkalmazásos Ügyfélkapu+-t, akkor az eszközpárosítást minden eszközre el kell végeznie újra. A korábban beállított QR-kódot/karaktersort célszerű törölni az eszközökre telepített hitelesítő alkalmazásokból annak érdekében, hogy a megfelelő hitelesítő kódot írja be a felhasználó a második faktor megadásakor – közölte az Idomsoft.

The post Ügyfélkapu+: rendszerhibát kiáltott az MKOE, a fejlesztők szerint az ő készülékükben van a hiba first appeared on 24.hu.