Pókember ezúttal csúnyán pofára esett PC-n

- 24.hu - Tech
- 10 Feb, 2025
- Címkék: #Tech # geek # játékteszt # marvel's spider-man 2 # pc # port # teszt # átirat
Az immár két fő epizóddal és egy spin-off résszel büszkélkedő Marvel’s Spider-Man az elmúlt hét évben a PlayStation platform egyik legszebben csillogó ékköve lett, ami nem véletlen, hiszen az első rész elképesztően jól sikerült, a második lekörözte az összes Marvel-filmet az elmúlt évekből, és még a Miles Morales főszereplésével készített kitérő is bőven túlmutatott az átlag kiegészítők színvonalán.
A PS4 és Ps5 konzolokon nagy sikert arató széria fényét pedig tovább növelte, hogy az egyes részek szép sorban megjelentek PC-re is, ráadásul a Remastered kiadás számítógépes átirata kifejezetten jól sikerült. A nagytestvérhez hasonlóan idővel a Spider-Man: Miles Morales is tiszteletét tette Windows platformon, és csak idő kérdése volt, hogy ez mikor történik meg a 2023 őszén debütált Marvel’s Spider-Man 2-vel.
A többek között Venomot is felvonultató grandiózus folytatás számítógépes portjára közel másfél évet kellett várni, ugyanakkor még ez a rengeteg idő is kevésnek bizonyult a fejlesztőknek, ugyanis a játék majdnem olyan katasztrofális állapotban került kiadásra január 30-án, mint a szintén legendás The Last of Us PC-s átirata.
Mi történt?
Hogy történet és játékmenet szempontjából mit kínál a játék, arra külön már nem térnék ki (ez elolvasható a konzolos verzióról készült részletes tesztünkben), inkább arra fókuszálnék, hogyan muzsikál a program számítógépen, illetve milyen problémákkal szembesültek a játékosok a Marvel’s Spider-Man 2 telepítését követően.
Ami a tartalmat illeti, hatalmas extrák ezúttal nincsenek, a felhasználók számára megnyitható a játék összes eltérő jelmeze, DLC-k nincsenek, hiszen azok már a konzolos alapjátékhoz sem készültek, adottak ugyanakkor a rendkívül széles skálán mozgó beállítási lehetőségek, amikkel azért elég jól testre lehet szabni a játékot. Azzal persze érdemes tisztában lenni, hogy minimum Intel Core i3-8100 vagy AMD Ryzen 3 3100 processzor, 16 gigabájt memória, illetve legalább egy 4 gigabájtos GeForce GTX 1650 vagy Radeon RX 5500 XT videókártya szükséges ahhoz, hogy élvezhető sebességet kapjunk – továbbá 140 gigabájt szabad helyre lesz szükség, méghozzá SSD-n.
Mindez ugyanakkor nem garantálja a felhőtlen játékélményt, de még egy jóval erősebb konfiguráció sem, a játék ugyanis olyan hibákkal került a nagyközönség elé, amelyek bárki életét meg tudják keseríteni.
A helyzet szerencsére nem olyan súlyos, mint az emlegetett PC-s The Last of Us megjelenésekor, így például az indítás után nincs egy órán át tartó shader építés, ugyanakkor a játék sztorijának fő csapását követve bármikor előfordulhat, hogy a program gondol egyet és összeomolva visszateszi a felhasználót a desktopra. A nyílt világban kóborolva erre kisebb az esély, de a történet nagyobb küldetései közben nálunk rendre előfordult, hogy fél vagy egy óra játék után egyszerűen megadta magát a Spider-Man 2, jöhetett az újraindítás, majd az utolsó mentés visszatöltése.
SIE Ha éppen nincsen gond, akkor a látvány azért elég ütős tud lenni.A felhasználók kedélyeit persze nem csak ez borzolja, hiszen a teljesítmény még erős vason is képes érthetetlen módon ingadozni, holott az első PC-s verziónál ilyesmire alig volt példa, az alapok pedig lényegében változatlanok. Hab a tortán, hogy a máshol nagyszerűen működő AI-megoldások, a képkockageneráló Nvidia DLSS és AMD FSR egész egyszerűen nem működnek, a be- és kikapcsolásuk szinte semmit nem javított a teljesítményen, holott korábban akár 20-25 fps különbség is elérhető volt általuk.
És ehhez még jönnek az olyan kevésbé kritikus, de mégis amatőr hibák, hogy az átvezető videóknál hajlamos részletekben, vagy teljesen szétesni a fénykezelés, nevetséges látványt eredményezve a történet szempontjából fontos jeleneteknél.
Mindez azért érthetetlen, mert az átiratért az a Nixxes fejlesztőcsapat felelt, ami korábban teljesen jó munkát végzett a sorozat korábbi részeivel, tehát még azt sem lehet mondani, hogy a Sony egy teljesen kezdő, vakon lévő stúdiót bízott meg a port elkészítésével. Bár tény, hogy a Marvel’s Spider-Man 2 nem olyan játszhatatlan, mint amilyen a The Last of Us volt a megjelenést követő napokban, de azért joggal várhattuk volna, hogy az akkori fiaskó után a kiadó egy olyan játékkal áll majd elő az egyik legfontosabb címe esetében, ami nem kergeti őrületbe a játékosok egy jelentős részét.
SIEA hibák persze nem mindenkinél, és nem azonos mértékben jelentkeznek, de az elég beszédes, hogy a cikkünk írásának pillanatában a játék 7000+ értékeléssel mindössze 66 százalékon áll a Steamen – főleg a technikai problémák miatt. Ami egy 26 ezer forintért kínált AAA-kategóriás játék esetében azért egyáltalán nem elfogadható, még akkor sem, ha amúgy, a hibákat elkerülve egészen csodálatos látványt kapunk az érzelmes és fordulatos, akcióban is bővelkedő történet mellé.
Úton a segítség
Öröm az ürömben, hogy a kiadó és a fejlesztők tisztában vannak a helyzettel, és gőzerővel dolgoznak azon, hogy elhárítsák a legsúlyosabb problémákat. Alig egy nappal a megjelenés után már érkezett hotfix, ami orvosolt néhány kellemetlenséget, majd február 7-én jött még egy nagyobb frissítés, ami számos vizuális hiba mellett a sugárkövetéssel kapcsolatos hibák egy részét is kezelte.
A fejlesztők tehát igyekeznek kiköszörülni a megjelenésen esett csorbát, de a Marvel’s Spider-Man 2 megjelenése (az előzmények fényében legalábbis) elég nagy pofára esés Pókember (és a Sony) számára, ami újból rávilágít arra is, hogy nem érdemes kapkodni a vásárlással, hiszen ahogy a tesztalanyunk is bizonyítja, sokszor csak a megjelenés után hetekkel kapjuk meg a működő, problémanetesen futó programot.
The post Pókember ezúttal csúnyán pofára esett PC-n first appeared on 24.hu.