:

Korábban nem volt halálos baleset Boeing Dreamlinerrel, most is mulasztás vezethetett az indiai repülőgép-katasztrófához

Korábban nem volt halálos baleset Boeing Dreamlinerrel, most is mulasztás vezethetett az indiai repülőgép-katasztrófához

Több mint 290 halottja, és mindössze egyetlen túlélője van a csütörtöki ahmedábádi légikatasztrófának, amelynek során az Air India Londonba tartó repülőgépe 242 fővel a fedélzetén, bő 30 másodperccel a felszállás után lezuhant. A Boeing 787 Dreamliner típusú repülő egy, a reptérhez közeli egyetemi kollégium épületblokkjába csapódott, tovább növelve az áldozatok számát.

Ez volt az említett Boeing repülőgéptípus első olyan balesete, amely halálesettel járt a típus 2011-es forgalomba állítása óta. Habár a modellel kezdetben rengeteg probléma adódott a vállalat spórolása és az alkatrészek gyártásának kiszervezése miatt, a lapunknak megszólaló igazságügyi légi üzemeltetési szakértő, Madas László szerint ezeket mára sikerült orvosolni, és nagy valószínűséggel inkább emberi hiba vezethetett a tragédiához.

11 fotó

Hogyan történt a baleset?

Az Air India AI171-es járata az India nyugati részén, Gudzsarát államban található Ahmedabad Sardar Vallabhbhai Patel nemzetközi repülőteréről szállt fel, helyi idő szerint 13:39-kor. A FlightRadar 24 járatkövető oldal adatai szerint a repülőgép az ahmedábádi repülőtér 3505 méter hosszú 23-as kifutópályájának az R4 gurulóúttól rendelkezésre álló 1900 méteres szakaszáról szállt fel.

Mehmet Yaren Bozgun / Anadolu / Getty Images Az ahmedabami repülőgépbaleset rekonstrukciója.

A rendelkezésre álló adatok azt mutatják, hogy a gép nyomkövetése, miután elhagyja a repülőteret, hirtelen leáll. A nyomkövető utolsó adatai szerint a repülő éppen csak elérte a 190 méteres magasságot, amikor eltűnt a jel. Ezt követően körülbelül 149 méter per perces sebességgel kezdett merülni a föld felé.

Az indiai polgári légügyi hatóságok közlése szerint a repülőgép személyzete felismerte, hogy valami nincs rendben, és vészjelzést küldött a légiforgalmi irányításnak (ATC).

A hívás kevesebb mint egy perccel a felszállás után érkezett. Egy, a repülőtér kerületétől alig 200 méterre tartózkodó személy által a közösségi médiában megosztott videón látható, ahogy a pilóta küzd, hogy a gép levegőben maradjon. Azonban ahogy a repülőgép egyre közelebb kerül a földhöz, a farka egyre mélyebbre kerül az orrhoz képest.

The post Korábban nem volt halálos baleset Boeing Dreamlinerrel, most is mulasztás vezethetett az indiai repülőgép-katasztrófához first appeared on 24.hu.