:

Kína legújabb lépése a Teslának fájhat leginkább

Kína legújabb lépése a Teslának fájhat leginkább

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az „okos vezetés” vagy az „önvezető” kifejezést használják az autógyártók a reklámjaikban a fejlett vezetéstámogató rendszereikre (ADAS), egyúttal szigorúbb ellenőrzést vezetnek be az efféle technológiák kiadására is – írja az MI az ipari minisztérium közleménye alapján.

A szigorítás hátterében az áll, hogy a Xiaomi SU7 típusú elektromos jármű alapváltozata márciusban halálos baleset részese volt. Az autó 97 kilométer per órás sebességgel ütközött betonoszlopnak, röviddel azután, hogy a vezető átvette az irányítást a vezetési technológiával felszerelt rendszertől. A minisztérium részletes tájékoztatást adott az új szabályozásról, amely a vezetési funkciókra vonatkozó távoli szoftverfrissítésekre is kiterjed.

Az előírás értelmében a gyártók a jövőben nem hajthatnak végre ilyen frissítéseket a már értékesített járműveken a hatósági jóváhagyás megszerzése nélkül.

A frissítések bevezetéséhez előzetes tesztelésre és megbízhatósági igazolásra lesz szükség. A megbeszélésen részt vett többek között a Huawei is, amely legalább hét autómárka – köztük az Audi – számára szállít ADAS-megoldásokat Kínában.

Az autógyártók között komoly verseny zajlik, hogy ki tud minél fejlettebb ADAS-funkciókkal előállni. A Tesla például még idén be akarja vezetni a Full Self-Drivingnak nevezett vezetéstámogató szoftver „felügyelet nélküli” verzióját az USA-ban, ami jelenlegi formájában szinte biztos, hogy további baleseteket fog okozni. Ez ugyanis a névvel ellentétben egyáltalán nem képes teljes önvezetésre: a cég ugyanis kizárólag vizuális adatokra támaszkodik a LIDAR-ok és a radarok helyett.

Nemrégiben egy amerikai youtuber, Mark Rober szemléltette ennek hátrányait. A videójában egy vásznat feszített ki egy tesztpályára, ami úgy nézett ki, mintha a pálya folytatása lenne. Ezt követően próbára tette, hogy a különböző vezetéstámogató rendszerekkel felszerelt kocsikat át tudja-e verni a megoldása. A Tesla pedig „fékezés nélkül rohant bele a falba.”

Kapcsolódó Simán átverhető a Tesla vezetéstámogató rendszere Egy youtuber azt tesztelte, mi történik, ha egy vásznat feszítenek ki a tesztpályára, ami úgy néz ki, mintha a pálya folytatása lenne. Az eredmény elég kínos.

The post Kína legújabb lépése a Teslának fájhat leginkább first appeared on 24.hu.