:
Breaking News

Fountain of Youth

Fountain of Youth

Az F1-en felbátorodva nekiugrottam az eddig kerülgetett Guy Ritchie rendezésében készült Apple TV+ filmnek. De minek. Lelövöm a csattanót, úgyis “régi” már Az ifjúság forrása: ez valami siralmas. Mondjuk a költségvetése látszik Eiza González mosolya mögött, de még a látvány sem az igazi, mármint az akcióé.

A történet gondolom sejthető módon egy forrás megtalálása körül játszódik, ami elvileg gyógyít és a többi. A főszereplők apja is kutatta talán. Vagy csak más kincseket keresett, hogy aztán visszategye azokat, mivel az utazás, a kaland számít. Ez lenne a fő filozófia itt? Töröm a fejem, de igazából nincs semmi gyöngy, minden a Fountain of Youth közben tett nagy felfedezés a klisékönyvből esik ki.

Konkrétan olyan érzésem volt, mintha összehalászták volna az összes filmet a zsánerből és átlagolták volna őket “- Mi legyen a kincs?” “- Hát olyan… Grál szerűség, ne? Az a legjobb Indy film!” “- Oké, de hogy jussanak oda, a nyomokat kicsit máshogy kéne.” “- Hmhm, ez a Dan Brown régen nagyot ment, meg ott a Nemzet aranya is, nem?” “- Zseni vagy! De nehogy Amerikába tegyük, az gyanús.”

Igazából viccelek itt, de nem is az a baj egy kalandfilmnél, hogy merít, izé, régészkedik más művekből, ha az utazás szórakoztató, viszont a tanulságát tekintve külön vicces, hogy pont ez nem sikerül. Ahogy haladnak előre az nyögvenyelős és nem fun. Semmi lendülete nincs az egésznek, kivéve 1-2 akciójelenet érdekes kamerahasználatát.

Mondjuk a végeredményt nem segíti, hogy a máshol néha jó John Krasinski (Quiet Place) mennyire mellément casting ide, semmi könnyed mondata nem működik, de amúgy is olyan, mintha nem köteleződne el a karaktere mellett. Mindezt úgy, hogy a leghíresebb szerepe az Office vicces csávója. Mostanra meg semmi laza sármja nincs, iszonyat kontraszt volt az F1-es Brad Pitt alakítás után látni ezt. Ami külön szomorú, hogy Natalie Portman a straight mannek mennyire siralmas itt. Ritchie elfelejtett színészeket irányítani? Nem érdekli? Pedig kb. amiatt is örök klasszikusak a korai filmjei.

Érdekes nekem a Guy Ritchie jelenség amúgy, mert egyszerűen nem tudom eldönteni mitől ennyire hullámzó amit elénk tesz, pedig láthatóan van rá igény rendelői oldalról, lehet mert gyorsan végez és nem házsártos a note-ok láttán. Mármint konkrétan idén ott a Mobland első két része a rendezésében, és azok milyen szépen haladnak előre, találják meg a saját hangjukat. Itt meg az említett érdekes kameraállásokon kívül semmi Ritchie nincs. Olyan egyszerű, nulla dollárba kerülő dolgok nem működnek, mint a szereplők közötti adok-kapok. A film túlírt, de egyben alulírt is, amit még a vágás és a főszereplők is elgáncsolnak. Számomra konkrétan ettől lett vicces, hogy ott égetik a pénzt a nagy setpieceken, és nem látják mennyire semmi az egész.

Az összes stúdiófejes ezt kéne tanulmányozza, hogy amikor jólfésült mindenhova dörgölőző művet kérnek, akkor az ilyen lesz. Ez a legújabb elrettentő példa az elrettentő példák végtelen sorában.

Hirdetés

Cimkék

Keresés