:
Breaking News

28 Years Later

28 Years Later

Nem tökölök, Danny Boyle megcsinálta. Ez az elevated horror! Vagyis a rendes horror! Meg a dráma. Meg a… fura- és művészfilm? Nem is tudom hogy mondjam, tényleg megosztó darab, mert ritmust vált, és a végére még szinte stílust is. Annyit fűznék az elejére, hogy van benne akció, de a tetőpontja nem az.

A történet a 28 nappal később után veszi fel a fonalat, a zombik ki lettek szorítva Európából és be vannak zárva a brit szigetekre, de pár értelmes ember is ott ragadt közöttük. Vagyis a régi időkbe visszasüllyedt ember, akik bizonyos érdekek és gondolatok körül egyesülnek. A főszereplő srác is ilyen közösségben él az apjával és anyjával, egy olyan szigeten, ahonnan csak apály során van út a szárazföldre. A film első fele kettejük utazása oda, hiszen be kell avatni a 12 éves lurkót a zombinyilazás rejtelmeibe.

Kicsit úgy éreztem, hogy Boyle ezzel a kezdő küldetéssel adta meg a nézőknek amire szerinte vágytak. Itt van a vérengzés, a gyerek beavatása ebbe a háborúba, viszont utána érkezik a tényleges kaland, a fő szál, amiben még akad izgalom, viszont iszonyat megható lezárást is kap a kérdésekkel való zsonglőrözés közepén. Ködösen fogalmazgatok, de annyira érdekes merre halad a 28 Years Later, hogy még a trailerből is hagyok ki dolgokat ezúttal.

Gondolom az előbbiekből lejött, hogy a film első fele nagyon izgalmas, de nem annyira félelmetes. Inkább egy zombis akciófilm, és annak egyszerűen zsigeri, a különböző zombi fajtákkal folyamatosan emeli a tétet egy olyan fináléra, amit fantasztikus volt nézni. Aztán az ebben tanultakkal és a kaland utóhatásaként jön a józanodás és az igazi téma. Mindezt erővel hozza el Boyle és Anthony Dod Mantle operatőr. Sikerül átemelniük a 28 Days Later energiáját, csak modernebb köntösbe csomagolták.

Tényleg nehezen tudok írni a második feléről, a húsáról, mert az viszont már a továbbgondolása az addig történteknek, a feldolgozás első lépcsője lehet, vagy épp a pusztulást hozhatja, mindezt gyönyörűen kifejtve Ralph Fiennes bevonásával. Csoda volt nézni, de el kell ismernem, hogy nem ezt árulták. Nagyon elkapott a második fele, hiába lassult be, amikor jött a Remember dal, az ütött. Az egyetlen baj, hogy viszonylag gyorsan alá is ásták John Murphy legendás dallamaival az első részből, de az már a folytatáshoz kellett.

Az alakításokat nem tértem ki, de szerintem mindenki rohadt jó ezúttal. Fiennes lubickol, és Aaron Taylor-Johnson villantja miért kedvelem a mellényúlásai ellenére is. De még ezek ellenére is azt mondom, hogy eltűnnek a filmkészítésben valamennyire (érdekes volt a Bear új évadjának ellenpontjaként, mert ott meg a színészek a minden mostanra), a textúra részei lesznek.

Nem tudnám mindenkinek ajánlani a 28 évvel későbböt, de mindenképp érdekes darab, mertek nagyokat vállalni, pont emiatt biztosan csalódnak majd páran, akik csak egy új 28 nappal későbbet akartak. Nekem mindenképp működött, kivéve a folytatás ténye, bár előtte lezártak egy fő szálat. Viszont legalább a következő rész tényleg elkészült már, így megtehetik az alapozást, csak kérdés mennyire sorozatokra akarunk mozikba járni. Mi lett volna, ha 5 perccel előbb fejezik be a történetet?

Amúgy vicces a film hazai premierje, bár gondolom a forgalmazó nem örül neki annyira. Angliában 15 éves korhatárral megy, itthon a nemi szerveket ki kellett cenzúrázni még a 18-as karika mellett is, tippem szerint azokkal olyan besorolást kapott volna, hogy csak 22 után mehetne, de ha jól látom erről nem kaptunk megerősítést. Kontraszként a vérengzés tényleg simán 18+, de az benne maradhatott, There is no discharge in the war.

Hirdetés

Cimkék

Keresés