:

A pénz és Superman

A pénz és Superman

Egy nagy újonc jött a héten, amit a Warner igyekszik tényleg sikernek polírozni, meglátjuk mekkora hatékonysággal.

A Superman a vasárnap reggeli stúdió előrejelzés alapján 122 milliós hétvégét hozott Amerikában (a költségvetése 225 volt), ezzel ütötte a Man of Steel 116,6 milliós kezdését, de nyilván az eltelt 12 év inflációját nézve még mindig az számítana a legtöbbel nyitó Superman filmnek.

Ami érdekesebb, hogy nemrég még Barbie-szintű reklámkampányról regéltek, a szőke baba terjesztése 150 millába fájt nekik, de szombaton már láttam olyat, hogy a Superman marketingjére elvileg csak 100 milliót költöttek. Ez sokak számára képtelenül kicsi adatnak tűnt, főleg ha “barbie szint”, viszont így ugye egy 600 milliós befejezéssel is korrektnek számítana a film, avagy az említett polír. A világ amúgy nem harapott a piros gatyásra, lehet Amerika jelenlegi helyzete nem segíti a kultúra exportot, főleg egy ennyire amerikai hősnél, csak 95 milliót tett hozzá a többi piac, 217-nél jár eddig a film összesítve. Hát így a 600 sem biztos, hogy meglesz, a második hétvége majd nagyon árulkodó lesz. Nyilván PVOD, meg a streaming is szerezhet majd vissza a DC által elvesztett bizalomból, szóval lassan építhet a franchise talán, egyelőre tutira nem változtatnak az új DCU tervein.

Igazából ki lehet innen nőni, bár az Iron Man első része nagy siker volt anno, de az Endgame azért csak vagy a háromszorosát hozta összesen. Viszont érdekes előrántani Vasember adatait, hiszen az 17 éve (gecc….) kezdett 102 millióval, és zárt összesítve a világpiacon 584-nél, ami a Superman jelenlegi végének is tűnhet. (És a Vasembernél a DVD-Blu-Ray eladások hozzádobtak 200-at!)

A Jurassic World: Rebirth 57%-os esést hozott, 40 milliós a 2. hétvégéje odakinn, de ugye a premierje 5 napos szünetkor volt, szóval annak péntek-vasárnap időszakával van összehasonlítva, pedig nyilván a nagy ünnep alatt többen megnézték a más filmeknél második hétvégés megtekintők közül. Összesítve 529 millió amúgy ennyi idő alatt, a lenn tartott budget miatt ez sima siker lett.

Az F1 pedig már 393 milliónál jár összesen. Bár nem átütő siker, de messze az Apple TV+ legtöbbet hozó blockbusterje eddig, biztos jó reklám a streamingjüknek is.

Hirdetés

Cimkék

Keresés