:

Napi 12 órát hordjuk, szart venni luxus – Budapest egyik legmenőbb utcájába költözött színes szemüvegeivel a Thinwood

Napi 12 órát hordjuk, szart venni luxus – Budapest egyik legmenőbb utcájába költözött színes szemüvegeivel a Thinwood

A sikeres márkák gyakran úgy születnek, hogy a kitaláló nem találja meg azt, amire neki szüksége van. Így jött létre a Thinwood SzemüvegSzabóság is – a magamfajta szemüvegesek nagy örömére.

Pillekönnyű, színes, eredeti, minden részletében egyénre szabható. Ilyen keretek, sőt már lencsék között is válogathatnak a rövidlátók, távollátók vagy bármilyen látási problémával küzdők a Thinwood SzemüvegSzabóságban. Meg persze azok is, akik divatból hordanak szemüveget.

Az egyedi kiszolgálást megcélzó üzletmodell egy házaspár, Kis Arnold és Kis-Varga Zsófia fejéből pattant ki, akik három év alatt már a harmadik üzletbe költöztetik át a Thinwoodot. Továbbfejlesztett, nem hétköznapi elemekből álló gépparkjuk, és mindaz, amit nyújtani képes, futurisztikus képzelgésként hangozhat olyasvalakinek, aki évtizedek óta szemüveget visel. Pedig ez mind itt van elérhető közelségben – pontosabban a II. kerület egyik legmenőbb utcáján, a Keleti Károlyon.

+ 3 kép a galériában + 3 kép a galériában Thinwood SzemüvegSzabóság. Fotók: Sebestyén László (6 kép)

Minden személyre szabható

A Thinwood kereteinek különlegességét az alapanyag és annak személyre szabhatósága adja. Arnold fejlesztette ki az alapot: furnérlemez vékony üvegszövettel és bioalapú epoxigyanta-réteggel közrefogva. Nincs két egyforma arc és nagyon ritka az, akinél ne lenne szükség valamilyen igazításra. Így hát a kiválasztott formát teljesen az archoz igazítják.

Erre a formára UV-nyomtatással kerül a szín vagy minta. Huszonhét alapszínből választhatunk, a natúr színű alapot pedig hőkezeléses eljárással színezik meg. De kérhetünk mást Pantone-kód alapján is, vagy hozhatunk saját grafikát, akár a gyerek kedvenc rajzát is. Ebben az esetben az alapszínek egyikére nyomtatják rá a grafikát, így kvázi belül jelenik meg alapszín, kívül pedig a minta. Szívesen működnek együtt művészekkel, így kerültek kereteikre Soós Nóra és Major Krisztina alkotásai is.

Hogy bírtok ennyi időt szánni a vevőkre?!

„A kompromisszummentes szemüvegvásárlás biztosítása volt a célunk. Hogy mindenki teljesen elégedetten távozzon az új szemüvegével, legyen szó formáról, színről. Erre érdemes több órát rááldozni. Itt senkit nem siettetünk, alaposan átrágunk együtt mindent.” Zsófi elmondása szerint egy szemüveg több alkalommal végzett, akár 1-1,5 órás konzultációkat követően készül el. „Sokan kérdezik, hogyan bírunk ennyi időt eltölteni a vásárlóval. Nem üdítőt emel le a polcról, hanem egy magas értékű szemüveget, a látás pedig meghatározza a mindennapjainkat.”

„Az optikai piacra nagyon igaz, hogy senki nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy szart vegyen”

– veszi át a szót Arnold.

Megnyílt az ország első női szexshopja – és nem, nem árulnak 40 centis dildókat

Saját igényből születő vállalkozás

Arnoldnak nagyjából tíz éve tetszett meg egy napszemüveg. Csak sajnos túl kicsinek bizonyult, eredetileg női keret volt. A kecskeméti közgazdász vágyott a kétkezi munkára, apja garázsában állt neki fából ugyanazt elkészíteni magának. A prototípus jól sikerült, a barátok, ismerősök pedig ezt megszimatolták: készítsen nekik is.

Így jött létre a Rozi Sunglasses, majd az optikai keretekkel is kiegészülve a Rozi Eyewear. Ezek a szemüvegek még valóban fából készültek el, méghozzá hetek alatt. Ebből született meg később a Thinwood: Arnold rálelt a még jobban formálható, egyedi igényekre szabható alternatívára, életébe pedig a színek is megérkeztek. Velük együtt Zsófi is, aki azt javasolta, elsősorban a női közönség felé kezdjenek el nyitni.

Az első széria 2017-ben készült el, egy évvel később pedig nemzetközi kiállításokon is bemutatkoztak Berlinben, Párizsban, Münchenben és Milánóban. Eleinte csak optikákban értékesítették a termékeiket, majd pop-up üzletekben, kitelepüléseiken is megtapasztalhatták, mekkora igény mutatkozik a teljes körű személyre szabhatóságra.

Új üzlet, új technológiák

A Thinwood Szemüvegszabóság 2021-ben még egy apró üzlethelyiségből indult, ahol csak a színes kereteket árulták. Tavaly költöztek át Aradi utcai belső udvaros helyiségükbe. Ott már rendelő, látásvizsgálat és komplett szolgáltatás várta a többnyire internetről bejelentkezőket.

2021-es 17 millió forintos árbevételüket 2022-ben 29 millióra növelték, nyereségük azonban a nulla felé közelít. Jelenleg mindent visszaforgatnak, például új, Keleti Károly utcai üzletükbe, valamint kapacitásbővítésbe.

A Mechwart liget melletti új üzletben a megnyitás előtt beszélgetünk, lázas készülődés közepette. A még festékillatú falak között mutatják az új üzletet, itt 105 négyzetméteren már mindenre jut hely.

„Továbbra is az a legfontosabb, hogy leüljünk a vevővel és együtt tervezzük meg a szemüvegét. De itt meg tudjuk tenni azt is, hogy a látásvizsgálatra is nagyobb hangsúlyt helyezzünk” – mondja a marketingért, pr-ért, salesért felelős Zsófi, aki emellett optikusi képesítést is szerzett.

A kompromisszummentes szemüvegvásárlás biztosítása volt a céljuk. Hogy mindenki teljesen elégedetten távozzon az új szemüvegével, legyen szó formáról vagy színről. Fotó: Sebestyén László

Szemüveges-mennyország

A Rodenstock szemészeti cég gépe, a Dneye Scanner Budapesten csak náluk található meg, de van még belőle Debrecenben és Gödöllőn is. Ez teszi lehetővé, hogy mostantól ne csak a keretet, de a lencsét is teljesen egyedivé tudják tenni.

Az új fejlesztés másfél éve van a piacon, de nem céljuk, hogy minden optikában jelen legyenek. Csak a butik-stílusú partnereknél, akik megértik a koncepciójukat – mondja a Forbes.hu-nak Ionuț Lădariu, a Rodenstock gépeket forgalmazó Interoptik Hungary vezérigazgató-helyettese. A Thinwood évek óta partnere a cégnek, korábban is forgalmazták a lencséiket.

„A Dneye Scanner optimalizálja a látást, a szem több mint 71 paramétere alapján hozza létre a lencsét. Tisztább látást, jobb kontrasztot, jobb éjszakai látást biztosít többek között azáltal is, hogy nem szórja szét úgy a fényt” – fejti ki Lădariu.

A géppel gyakorlatilag századpontossággal lehet meghatározni, milyen korrekcióra van szükség. Adott esetben a két lencsét egymáshoz tudja igazítani használat, valamint viselési és olvasási szokások alapján.

Dneye Scanner. Fotók: Rodenstock

A lézervágott tesztkeretben a vevő az üzletben odaáll egy „torony”, az Impressionist elé. Ez megállapítja a két szem közti távolságot, a kitekintési pontokat, a használati szokások alapján pedig bekalibrálja és kiszámolja azokat a fontos paramétereket, melyek alapján meg tudják rendelni a személyre szabott lencsét, ami az adott kerethez és szükséges korrekcióhoz passzol.

A nem szemüvegesek – de gyakran a szemüvegesek sem tudják –, hogy más dioptriát igényel az utcán, napfényben kitágult és például a szürkületben, vezetés közben összeszűkült pupilla. A gép ezt a két igényt is be tudja kalibrálni. Visszakorrigálja a divattal egyre nagyobbá vált kereteknél a lencsék szélét jellemző torzítást.

Tudatosítani kell, milyen fontos szervünk a szem

Ez a vizsgálati rendszer és technológiai fejlesztés azokat célozza meg, akik tényleg szeretnének törődni azzal, hogyan látnak. „Sokszor bele sem gondolunk, hogy bár ez a szerv a testünknek nagyjából csak a 2 százaléka, mégis mindent meghatároz. Ha nem látsz jól, akkor fáj a fejed, terheli az idegrendszert, hatással van a kapcsolataidra, a munkádra – mondja Zsófi. – Tudatosítani kell az emberekben, mennyire fontos, hogy amit ez elé a fontos szervem elé odateszek, megfelelő legyen. Napi 8–12 órát hordjuk a szemüveget, ha ez idő alatt nem megfelelő korrekciót alkalmazunk, az akár szemproblémákat is előidézhet.”

„Vannak olyan lencsék, amiért pénzt kérnek,

de nagyjából olyan hatásuk van, mintha egy kólásüveg alján át néznéd a világot.

Sokan lekapják a polcról a drogériás olvasószemüvegeket, de nem gondolnak bele, hogy közép- és hosszú távon milyen rongáló hatásai vannak.” Arnold a Magyar Optikus Ipartestület (MOI) elnökeként is tenni kíván ez ellen. Mint mondja, a drogériás olvasók azért lehetnek a polcokon, mert a nagyító kategóriájába tartozó termékek közé sorolják őket.

„Harcolunk ez ellen is. Videósorozatot is indítunk a legfontosabb témákról, ezek között szerepel az is, miért ne vegyél a drogériában szemüveget, vagy hogy miért fáj délutánra a fejed a strandon vett napszemüvegtől.”

De azért is tenni akarnak, hogy az optikában csak hozzáértő szakember szolgálhasson ki bárkit is, és hogy mindenhol megvalósuljon az elvárt szakmai minimum. Mondjuk a szemüvegkészítéskor a kitekintési pont feljegyzése – például ez utóbbi alapkövetelményt sem ültetik át mindenütt a gyakorlatba.

Ne mi legyünk a fejlődés gátjai

A Thinwoodnál hatan alkotják a csapatot. Bakos Kata a marketingmenedzser, Varga Róbert az optometrista, Balázs Bence műhelyvezető a csiszolásokért felel, Zsófi a vevőkkel foglalkozik az egyéb tevékenységei mellett. Arnold továbbra is tervezi a kereteket, foglalkozik a gyártással,  összeszereléssel, eladással. „Még a stílustanácsadást is kitanultam kicsit munka közben” – mondja nevetve. Édesanyja, Kis Ilona a kecskeméti alapanyaggyártást viszi.

Az alapítók nem szeretnének abba a hibába esni, hogy maguk legyenek a fejlődés gátja. Már dolgoznak az utánpótláskeresésen, ide és leendő külföldi üzletükbe is keresik helyetteseiket.

Amikor több mint egy éve bemutattuk őket a Forbes magazinban, közelinek tűnt akkor a külföldi üzletnyitás. Termékeik 30 százalékát külföldön értékesítették, a németországi disztribútoruk tapasztalatai alapján pedig Bécsbe készültek, amiről befektetővel is tárgyaltak. Az együttműködés végül nem valósult meg, de továbbra is keresnek befektetőt a külföldi nyitáshoz.

Azért anélkül is haladnak előre, önerőből három éven belülre teszik a külföldi terjeszkedést. Arnold szíve Bécs helyett már inkább Milánó felé húzna, de Zsófi rendet tesz: első körben az osztrák fővárost tartja racionálisabb döntésnek.

Celebfizetések: ennyit keres Balázs és Majka, Kasza Tibi mindenkit leköröz

Mindig jó a külső szem hozta inspiráció

Igen ám, de a bővülés előfeltétele a terjeszkedésnek. Idén hirdették meg harmadik alkalommal szemüvegkeret-tervező versenyüket, ami a leendő új munkatársak megismerésének is egy jó módja. Süle Katalin stílustanácsadónak és Merő Péter volt balettművész divattervezőnek tervezhetünk keretet a kiírás szerint pedig a női és férfi keretek kategóriáiban bárki kipróbálhatja magát, legyen az kreatív alkotó, tervező vagy vállalkozó szellemű szemüvegviselő. A szakmai zsűri és a közönségszavazatok alapján mindkét kategória első három helyezettjének terveit meg fogják valósítani.

„Mindig jó a friss inspiráció. Jó látni, ahogy valaki gyakran teljesen más területről érkezve friss szemmel néz rá a feladatra” – mondja Arnold. Lelkesedésemet azonban hamar lehűtik. Nem árt ugyanis, ha az ember tud az adott tervezői programmal dolgozni, vagy van grafikus ismerőse, aki néhány órát vagy délutánt rááldoz a feladatra. Volt már, hogy valaki papíron rajzolt kerettel pályázott, de az a végső megvalósítást megnehezíti.

Nem is baj, így is elég nehéz választani a színek és formák kavalkádjából – legalábbis ezt gondolom. Aztán a megnyitón kezembe akad a tökéletes mályvapiros keret. Az orromra ültetem, kicsit jobbra billen. Tudom, tudom, az egyik fülem mintha leheletnyit lejjebb lenne a másiknál. De majd úgyis a fejemre szabják a keretet.

The post Napi 12 órát hordjuk, szart venni luxus – Budapest egyik legmenőbb utcájába költözött színes szemüvegeivel a Thinwood appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés